Xarxa Vives 2024

Descargar pdf

Dels dies 24 a 26 d'abril, els membres de Debat Acadèmic del Centre de Debat de la Universitat de Lleida van competir en representació d'aquesta mateixa en la Lliga de Debat Universitària organitzada per Xarxa Vives. La competició en qüestió es va realitzar a la Universitat Jaume I, a Castelló.
La Xarxa Vives d'Universitats és una associació d'universitats situades en regions de parla catalana. El seu objectiu principal és promoure la col·laboració entre aquestes universitats, així com fomentar la recerca, la docència i la difusió de la llengua i la cultura catalanes.
Aquesta organització és la responsable de l'organització de la Lliga de Debat Universitària en la qual la Universitat de Lleida ha participat. El desenvolupament de tots els debats dins la Lliga va ser seguint el format de Debat Acadèmic on, sota un tema de debat, els equips participants defensen la postura a favor o en contra, segons els pertoqui, en diferents torns d'introducció, refutació i conclusió.
El tema de debat de l'edició 2024 de la competició va ser el següent: «Cal ser tolerant amb els intolerants?»
Al voltant d'aquesta moció, els diferents equips van competir entre ells en una primera fase eliminatòria que constava de 2 grups on els 2 primers de cada grup classificaven a les semifinals i, posteriorment, a la final.
Dins d'aquesta primera fase, els estudiants de la Universitat de Lleida van haver de competir contra la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, guanyant 2 debats i perdent 2. El paper realitzat per la Universitat de Lleida, formant part de debats molt renyits i disputats, va fer que optessin a l'opció de classificar. Finalment, això no va ser possible al perdre el debat més igualat contra la Universitat Pompeu Fabra per dues centèsimes.
Els alumnes del Centre de Debat sortiren a la vegada frustrats per la derrota però molt satisfets amb la imatge donada.

L'experiència Xarxa Vives no va ser únicament una experiència formal i competitiva sinó que també social. Tot l'ambient generat entre els diferents membres de les universitats participants és un ambient únic, divers i acollidor. Aquest fet fa que l'experiència no únicament fos molt satisfactòria per l'ambient competitiu sinó per la mateixa gent en si.

Una experiència que vam tenir el plaer de gaudir els alumnes de la Universitat de Lleida que ben segur recordarem amb molt d'apreci.