Formació per la Copa Catalunya en Debat BP

Descargar pdf

El dia 19 de desembre vam rebre a la UdL els organitzadors de la Copa Catalunya (debat BP); Júlia Garcia Güell, Pau Hernández del Águila i Gorka Samaniego Asenjo - tots ells amb un extens currículum en debat i oratòria.

La sessió va iniciar a les 15:30h, i continuant amb la linia de treball desenvolupada a les trobades setmanals, els estudiants del Centre de Debat UdL van tenir l'oportunitat d'aprofundir els seus coneixements en Debat BP. Així mateix, van tenir l'oportunitat de fomentar un fòrum d'expressió en aquesta modalitat de debat.

Durant la sessió de formació, els organitzadors van ensenyar als oients com preparar un debat de model parlamentari britànic, contribuint així a enriquir la seva experiència en debat. També van ensenyar als alumnes com millorar la seva espontaneïtat i dinamisme, doncs aquesta modalitat de debat consisteix, a diferència del debat académic, en argumentar sobre un tema que coneixen 15 minuts abans de començar el deba.

Aquesta ponència, se'ns dubte, ha sigut gratament beneficiosa pels alumnes que van poder assistir, contribuint en la seva formació des de múltiples perspectives, rebent els consells dels ponents des de la seva pròpia experiència, i fomentant el pensament crític, l'oratòria, la creativitat i la col·laboració; habilitats fonamentals per la societat actual.