Torna la fase local de la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives a la UdL

Els alumnes del Col·legi Claver respresenten la UdL a la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

Guanyadors_Lliga_Secundaria
FOTO: Consell de l'estudiantat UdL

Els dies 14, 15 i 18 de febrer es va celebrar la fase local de la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives a la UdL, que enguany ha tornat a la modalitat presencial, després de dos anys d'aturada a causa de la pandèmia. Els deu equips participants ( Col·legi Claver, INS Manuel de Montsuar, Institut Ronda, INS Josep Lladonosa, Col·legi Episcopal, Vedruna Tàrrega, INS Joan Oró, INS Seròs, FEDAC Lleida i Col·legi El Carme) van debatre sobre si cal posar límits a la ciència. Com sempre, es van escoltar i defensar arguments de diferents tipus, exemples variats, oradors i oradores amb més o menys fluïdesa...

Segurament no podríem dir forma contundent si la ciència s'ha de limitar o no, però la Lliga no consisteix a arribar a una decisió clara ni definitiva. L'objectiu és que els nois i noies de 4t d'ESO i Bat aprenguin a documentar-se, siguin capaços de crear unes tesis i uns arguments que les sustentin i arribin a unes conclusions... tot i que el més important és que aprenguin, es formin, superin les seves limitacions i s'enfrontin a les seves pors. Això és el que pretenem els professors i professores, educar els nostres alumnes de la millor manera possible i proposar-los activitats que els treguin de l'aula i els apropin a la realitat.

Els dos equips finalistes van ser l'Institut Joan Oró i el Col·legi Claver. Enguany, van arribar a la final 2022 els alumnes del Col·legi Claver i són els representats de la UdL a la Lliga final que es realitzarà a la Universitat Autònoma de Barcelona. Molta sort!

Fase local UdL 2022 - Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat