Catalonia Model United Nations, Barcelona 2024

Descarregar Pdf

Els passats dies 25 a 28 d’abril va tenir lloc a Barcelona el Catalonia Model United Nations (C’MUN), en què alguns dels nostres estudiants de la Facultat de Dret, Economia i Turisme van poder anar en representació del Centre de Debat de la UdL. L’esdeveniment, organitzat per a l’Associació de les Nacions Unides a Espanya (ANUE), es va dur a terme al Palau Macaya.

Els Models de les Nacions Unides són esdeveniments organitzats per associacions, majoritàriament d’estudiants universitaris, amb la voluntat de debatre sobre temes de rellevància global, aportant noves visions i fent-se sentir partícips del funcionament de l’Organització de les Nacions Unides. En aquests esdeveniments es tracten temes relacionats amb les diferents organitzacions i organismes de les Nacions Unides.

Els nostres estudiants van representar a les delegacions del Regne de Bèlgica i de la República de Colòmbia al Comitè de l’Assemblea General de les Nacions Unides i a la delegació del Regne de Noruega al Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient.

Durant aquests 4 dies d’intensos debats amb diverses delegacions de països d’arreu del món, al Comitè de l’Assemblea General de les Nacions Unides van tractar temes com el rol dels infants en els conflictes armats, on es va acabar aprovant una modificació de la resolució del Consell de Seguretat de la ONU; i els drets humans i els desplaçaments de població provocats pel conflicte a la República Democràtica del Congo, aprovant per majoria un comunicat de premsa. En el cas del Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient es van abordar les amenaces presents i futures de l’escassetat de l’aigua, aprovant una resolució amb majoria qualificada; i el rol de les noves generacions en la conservació dels ecosistemes marins, aprovant un comunicat de premsa per unanimitat.

L’organització va preparar l’acte d’inauguració del MUN al Saló de les Cròniques de l’Ajuntament de Barcelona i també es va poder gaudir d’una visita personalitzada a la Casa Batlló. Tots els participants també van tenir l’oportunitat d’assistir a un sopar per comitès i a un sopar de comiat conjunt.

“Va ser una experiència increïble que no nomes ens va permetre ampliar els nostres coneixements, sinó que també ens va permetre conèixer gent d'altres països i endinsar-nos en un món que la majoria dels estudiants no coneix. Definitivament, i sense cap dubte, una experiència per repetir.”
“L’experiència de viure el funcionament de les Nacions Unides et fa entendre la dificultat, a vegades, d'entesa entre els països que la conformen. Però l’ambient que s’hi respira és molt familiar i de concòrdia entre tots els participants.”
"Al C’MUN aprèns a negociar, trobar els punts forts amb països i fer aliances, però també a cedir quan és necessari. Coneixes gent de molts llocs i estableixes molt bones relacions d’amistat.Val la pena viure-ho".